Endodoncja pod mikroskopem

Leczenie kanałowe w Jesionowa Dental Clinic odbywa się wyłącznie przy użyciu specjalistycznych mikroskopów stomatologicznych firmy Clar Zeiss. Leczenie ortodontyczne wpierane jest także przez tomograf komputerowy Hyperion oraz laser diodowy do odkażania zainfekowanych kanałów.

Endodoncja zajmuje się leczeniem i rozpoznaniem chorób miazgi zęba oraz rozpoznaniem i leczeniem chorób tkanek okołowierzchniowych. Leczenie endodontyczne zwiększa szansę na zachowanie zęba niemalże do 90% i jego prawidłowe funkcjonowanie w jamie ustnej.

Kiedy leczenie endodontyczne jest konieczne ?

Objawy stanu zapalnego

Objawem stanu zapalnego miazgi, zakażenia lub martwicy jest silny ból występujący samoistnie, nasilający się w nocy, narastający. Endodoncja jest więc niezbędna, gdy w nerwie powstanie stan zapalny, wynikający z działania czynników drażniących lub w skutek urazu mechanicznego. Zapalenie miazgi zębowej może nastąpić również w przypadku bruksizmru. Stan zapalny niekiedy doprowadza do martwicy nerwu. Jeśli do tego dojdzie, z upływem czasu bakterie wywołują rozpad gliny miazgi i powstanie zgorzeli.

Na czym polega leczenie endodontyczne ?

Leczenie endodontyczne polega na dokładnym oczyszczeniu komory i kanałów z zainfekowanej miazgi oraz odpowiednim ich opracowaniu i wypełnieniu stosownym materiałem.

Czy leczenie kanałowe się powiedzie ?

Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technik i materiałów 95% przypadków leczenia kanałowego kończy się pomyślnie. Prawidłowo leczony kanałowo ząb wraz z prawidłowo odbudową może przetrwać tyle co zdrowy ząb. Zdarza się, że pomimo prawidłowo przeprowadzonego leczenia endodontycznego należy je powtórzyć.

Spowodowane jest to m.in:

• Stanem zapalnym tkanek okolicznych
  • Złamaniem zęba luj jego pęknięciem
  • Próchnicy zęba leczonego kanałowo

Etapy leczenia:

Zapoznaj się z etapami leczenia endodotycznego poniżej.

Etapy leczenia:

• Podjęcie decyzji o leczeniu na podstawie zdjęcia radiologicznego bądź zaobserwowanych objawów.
  • Znieczulenie pacjenta
  • Otwarcie komory zęba, umożliwią usunięcie martwej lub żywej miazgi przy pomocy specjalnych narzędzi
  • Odkażenie, poszerzenie kanałów
  • Wypełnienie kanałów pastą utwardzającą lub gutaperką. Kanały zamyka się na stałe uniemożliwiając przedostawanie się bakterii
  • Założenie podkładu, czyli materiału oddzielającego kanały od plomby
  • Wypełnienie zęba poprzez założenie wypełnienia kompozytowego, onlay lub korony.

Masz pytanie?

Skontaktuj się z nami.

Pracownicy naszej recepcji chętnie udzielą odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania.

Godziny otwarcia:

Poniedziałek: