Jesionowa 20B 05-816 Michałowice-Osiedle Pon - Pt 10:00-20:00 +48 791 791 411

Laser diodowy

Laser diodowyLaser diodowy

Technologia laserowa jest powszechnie używana w naszej klinice stomatologicznej. To nowoczesne urządzenie, nie tylko skraca czas wykonywania zabiegów, ale również zmniejszaja ewentualne dolegliwości bólowe. Laser diodowy, zwany również półprzewodnikowym, charakteryzuje się niewielkim rozmiarem, dużą mocą oraz łatwością w sterowaniu prądem. Dodatkowo, jego stosowanie jest komfortowe zarówno dla stomatologa, jak i również pacjenta.

Laser wykorzystujemy w wielu dziedzinach stomatologii. Dzięki wielu właściwościom jest stosowane  m.in. w:

Endodoncja

Podczas leczenia zębów najważniejsze jest bezpieczeństwo i zachowanie jak największego komfortu dla pacjenta. Dzięki zastosowaniu lasera, możemy dostać się głęboko do kanału korzeniowego i kanalików zębinowych. Powoduje to szybsze gojenie zęba oraz wyeliminowanie szkodliwych mikroorganizmów. Stosowany w leczeniu kanałowym.

PeriodontologiaPeriodentologia

W tym przypadku laser doskonale sprawdza się w redukcji powstawania kieszonek patologicznych, które mogą prowadzić do paradontozy. Zastosowanie lasera pozwala na praktycznie bezbolesne leczenie chorób przyzębia.

Chirurgia

Zastosowanie lasera diodowego w tym zakresie pozwala na wykonanie precyzyjnego, bezkrwawego cięcia tkanki, zapewniając szybszą regenerację i zmniejszenie bólu pacjenta po zabiegu.

wybielanie zębówWybielanie zębów

Laser diodowy jest również stosowany w zabiegach z zakresu stomatologii estetycznej. Dzięki niemu można zminimalizować nadwrażliwość zębów po zabiegu, przy zachowaniu wysokiego efektu wybielającego barwę zęba.

Leczenie nadwrażliwości zębówLeczeniu nadwrażliwości zębów.

Laser wspomaga leczenie krótkiego i ostrego bólu spowodowanego nadwrażliwością zębów. Dzięki niemu zęby są mniej podatne na reagowanie na bodźcie termiczne, chemiczne czy mechaniczne.

Biostymulacja

Działanie lasera diodowego na uszkodzone tkanki wspomaga ich skuteczną regenerację. Laser diodowy pobudza krążenie krwi, stymuluje aktywność komórkową oraz intensyfikuje wymianę międzykomórkową. W rezultacie zmniejsza stan zapalny, redukuje ból w trakcie i po zabiegach, zmniejsza alergie na metale, leczy afty i opryszczki, redukuje szczękościsk i wiele innych.

laser jesionowa dentalLaser w Jesionowa Dental Clinic

Obecnie, mamy dostępnych na rynku wiele modeli laserów diodowych które rozróżnia głównie moc wiązki i możliwość jej regulowania w zależności od potrzeb. Dodatkowo ważne są również elementy zewnętrzne, takie jak dopasowanie rękojeści, wielkość i rodzaj wyświetlacza, nasadki do wybielania zębów czy ilość aplikatorów do zabiegów i innych akcesoriów dołączonych w zestawie. Urządzenia jednak nie należą do najtańszych. Ich ceny rynkowe wahają się między dwadzieścia, a nawet sto tysięcy złotych. Jednakże posiadanie lasera w klinice podnosi standard naszych usług, a także umożliwia wykonywanie większej ilości zabiegów.

Warto również zwrócić uwagę na rodzaj diody w jakie wyposażony jest laser. Jest to istotne, ponieważ do różnych zabiegów są wykorzystywane różne długości fal. Dla przykładu, zastosowanie niebieskiej diody o długości fali 445 nm jest idealnym wyborem podczas zabiegów chirurgicznych, gdzie ważne jest precyzyjne cięcie o stosunkowo niskiej mocy (najczęściej 0,5-3,0 W). Niebieski kolor światła lasera zdecydowanie lepiej oddziałuje na hemoglobinę niż światło o kolorze czerwonym.  Podczerwone diody o długości fali 970 nm są najczęściej wybierane do periodontologii i endodoncji, a także do wybielania zębów. Natomiast czerwone diody, o długości fali 660 nm są stosowane do biostymulacji.

Jakie korzyści przyniesie zastosowanie lasera u pacjentów?

Przede wszystkim mniej bólu i strachu przed zabiegiem, co jest kluczowe dla większości pacjentów. Dodatkowo wizyty mogą przebiegać szybciej, a na efekty leczenia czeka się krócej niż do tej pory. Oczywiście dla stomatologów istnieje również szereg korzyści. Dzięki posiadaniu lasera w swoim gabinecie, można osiągać lepsze wyniki leczenia pacjentów, w krótszym czasie. To rozwiązanie pomoże także na bardziej precyzyjne zaplanowanie całego procesu leczenia. Co za tym idzie, im bardziej zadowolony pacjent, to szczęśliwszy stomatolog.

Co należy wiedzieć w skrócie o laserach diodowych?

• ograniczają ból, stany zapalne i obrzęki
  • przyśpieszają gojenie tkanek skutecznie redukując infekcję
  • mają szerokie zastosowanie w leczeniu różnych chorób oraz im zapobieganiu
  • skracają czas leczenia

CHCESZ, ŻEBYŚMY ODDZWONILI DO CIEBIE?

Numer telefonu*

Imię