Jesionowa 20B 05-816 Michałowice-Osiedle Pon - Pt 10:00-20:00 +48 791 791 411

COVID-19

Z uwagi na panującą pandemię koronawirusa SARS-COV-2 (COVID-19) powzięliśmy stosowne działania mające na celu ochronę naszych pacjentów i pracowników kliniki przed możliwością zakażenia się koronawirusem. W wyniku naszych działań doposażyliśmy naszą klinikę w specjalistyczny sprzęt oraz wprowadziliśmy specjalne procedury zmniejszające ryzyko zakażenia się.

Ponieważ aktualna sytuacja w Polsce i na świecie jest nadzwyczajna prosimy naszych pacjentów o wyrozumiałość i stosowanie się do procedur bezpieczeństwa oraz zapisywanie się na wizyty tylko i wyłącznie kiedy jesteście Państwo na to zdecydowani gdyż na obecną chwilę posiadamy ograniczone możliwości odnośnie ilości przyjmowanych pacjentów.

 

Jak należy przygotować się do wizyty?

Pacjent proszony jest aby zmierzył sobie temperaturę ciała w dzień poprzedzający wizytę. Temperatura ciała powyżej 37,3C uniemożliwia odbycie wizyty dnia następnego.

Jeżeli pacjent w przeciągu ostatnich 14 dni przebywał za granicą bądź też miał kontakt z osobami potencjalnie zarażonymi COVID-19 należy ten fakt zgłosić podczas rejestracji telefonicznej.

 

Dzień wizyty

Pacjent proszony jest o:

  1. punktualne przybycie
  2. zgłoszenie swojego przybycia do kliniki telefonicznie
  3. oczekiwanie na swoją wizytę poza obszarem recepcji (np. w samochodzie lub przed kliniką – oczywiście z zachowaniem bezpiecznej odległości od pozostałych pacjentów oczekujących na wizytę)
  4. dezynfekcje rąk w klinice
  5. dezynfekcje obuwia (mata antybakteryjna)
  6. umożliwienie zmierzenia temperatury ciała przez pracownika kliniki
  7. wypełnienie ankiety zdrowotnej COVID-19
  8. utrzymywanie bezpiecznej odległości (1,5 metra) od personelu kliniki
  9. stosowanie się do zaleceń personelu kliniki

 

Co sprawia, że odbycie wizyty będzie niemożliwe?

  • gorączka,
  • katar,
  • kaszel,
  • duszności.

 

O czym powinienem poinformować personel medyczny przed odbyciem wizyty?

1) informacja czy w okresie 14 dni przed wystąpieniem objawów przebywała lub powróciła z obszaru, w którym występuje lokalna lub o małym stopniu rozpowszechnienia transmisja COVID-19

2) informacja czy w okresie 14 dni przed wystąpieniem objawów miała bliski kontakt z osobą, u której stwierdzono zakażenie COVID-19.

 

WAŻNE

Prosimy wszystkich pacjentów o podawanie rzetelnych informacji na temat stanu swojego zdrowia gdyż ma to wpływ na bezpieczeństwo zarówno pacjenta jak i personelu medycznego.

 

Jakie zabezpieczenia stosowane są w klinice w celu uniknięcia możliwości zarażenia się COVID-19?

Sprzęt

  1. Lampy UV zabijające wirusy i bakterie.
  2. Oczyszczacze powietrza z jonizatorami w każdym gabinecie i recepcji.
  3. Atestowane maski, rękawiczki, fartuchy, przyłbice dla personelu kliniki.
  4. Termometry automatyczne do mierzenia temperatury ciała.
  5. Filtry węglowe w wentylacji mechanicznej zapewniające dostęp świeżego i oczyszczonego powietrza.
  6. Elektroniczny pomiar jakości powietrza w każdym gabinecie i recepcji.
  7. Dodatkowe (ponadstandardowe) środki dezynfekcyjne.
  8. Zastosowanie silników o zwiększonej mocy w wentylacji mechanicznej (2 x większa wymiana powietrza).
  9. Maty antybakteryjne do dezynfekcji obuwia.
  10. Oznaczenia ostrzegawcze.
  11. Bariery ochronne dla pracowników recepcji.
  12. Osłony lekarz/pacjent w gabinetach zabiegowych.
  13. Linie ostrzegawcze.
  14. Szyby pleksi odgraniczające recepcjonistki od pacjenta.

 

Jakie procedury stosowane są w klinice w celu uniknięcia możliwości zarażenia się COVID-19?

Procedury

  • brak osób towarzyszących w gabinecie
  • wydłużenie czasu wizyt oraz wprowadzenie odpowiednich odstępów czasowych pomiędzy wizytami następnych pacjentów.
  • oczekiwanie na wizytę poza powierzchnią recepcji np. w samochodzie
  • pomiar temperatury pacjenta w gabinecie bezpośrednio przed wizytą
  • pomiar temperatury dnia poprzedniego przez pacjenta
  • zachowanie bezpiecznej odległości od lady recepcji
  • odkażanie rąk przed wejściem do recepcji
  • mycie rąk przez pacjenta zaraz po wejściu do recepcji
  • pomiar temperatury całego personelu medycznego co 2 godz. udokumentowany w księdze
  • wypełnienie specjalnego kwestionariusza COVID-19
  • dezynfekcja wszystkich powierzchni i sprzętu medycznego w obrębie gabinetów (przed wizytą każdego pacjenta)
  • sterylizacja wszystkich narzędzi stomatologicznych (dla każdego pacjenta)
  • regularna dezynfekcja wszystkich powierzchni płaskich poza gabinetami (recepcja, WC etc.)
  • regularna dezynfekcja wszystkich klamek i pochwytów
  • procedury mycia rąk dla personelu recepcji min. co jedną godzinę.
  • dezynfekcja obuwia