Wszczepianie implantów

Zalecenia pozabiegowe po wszczepieniu implantów

Po zabiegu wszczepienia implantów zębowych niezbędne jest stosowanie się do poniższych zaleceń:

• higienę jamy ustnej należy utrzymywać w idealnym stanie, unikać szczotkowania okolicy wszczepu aż do momentu zdjęcia szwów.
  • antybiotykoterapia i środki przeciwbólowe według zaleceń lekarza
  • zimne okłady w pierwszym dniu po zabiegu w celu zmniejszenia ewentuanego obrzęku
  • stosowanie płukanek zawierających w swoim składzie chlorheksydynę (Eludril, Corsodyl) 14 dni po zabiegu. Bezpośrednio po zabiegu (1 dzień nie stosujemy płukanek)
  • unikanie dużego wysiłku fizycznego w okresie jednego miesiąca czasu od zabiegu
  • zdjęcie szwów 10-14 dni po zabiegu
  • uczęszczanie na wizyty kontrolne (wg. zaleceń lekarza)
  • zakaz palenia w pierwszym tygodniu po zabiegu
  • zakaz spożywania alkoholu przez 7 dni od zabiegu
  • zakaz korzystania z sauny oraz solarium przez jeden miesiąc od zabiegu
  • po zdjęciu szwów należy szczotkować pozabiegową okolicę miekką szczoteczką
  • przez okres 14 dni nie można użytkować protez (jeżeli są). Po tym okresie protezy powinny zostać dostosowane do warunków.
  • miękka dieta czyli spożywanie pokarmów płynnych i półpłynnych
  • czasami po zabiegu implantacji mogą wystąpić sińce lub krwiaki – wynika to z normalnych procesów gojenia i nie należy się tym przejmować.

Bardzo prosimy o przestrzeganie wyżej wymienionych zaleceń ponieważ mają one bardzo duży wpływ na prawidłowy przebieg leczenia.

Schemat wizyt kontrolnych po wszczepieniu implantów (jeśli lekarz nie zaleci inaczej):

• zdjęcie szwów 7-10 dni po zabiegu
  • dostosowanie protez (jeżeli są) 14 dni po zabiegu
  • wizyta kontrolna po 3 miesiącach od momentu wszczepienia implantu w żuchwie (szczęka dolna) lub 6 miesięcy od momentu wszczepienia implantu w szczęce (szczęka górna)
  • wizyta kontrolna co 6 miesięcy połączona z higienizacją jamy ustnej od momentu wykonania odbudowy protetycznej na implantach.